کد مطلب: 205081
دانا گزارش مي‌دهد؛
توطئه کشاندن درگيري‌هاي افغانستان به داخل مرزهاي ايران/ احتمال درگيري بين حاميان جريان‌هاي موجود در افغانستان
تاریخ انتشار : 1400/06/17 12:22:31
نمایش : 794
در حالي تحولات داخلي در افغانستان اين روزها واکنش هاي جهاني بسياري را به دنبال داشته اما همسايگي و همجواري ايران با اين کشور سبب شده تا برخي جريانات در داخل ايران تلاش کنند که دامنه اين درگيري ها را در قالب تنش هاي قومي به داخل مرزهاي ايران کشانده و در استانهاي مرزي آن را گسترش دهند.
 به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ طي چند روز گذشته و در جريان درگيري هاي داخلي در افغانستان به ويژه در منطقه پنجشير برخي موافقان و مخالفان جريان هاي حاضر در صحنه افغانستان از جمله طالبان و جبهه مقاومت، در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي فعال شده و واکنش هايي را نسبت به تحولات داخلي افغانستان نشان دادند.
اين واکنش ها البته بيش از هرچيز حاکي از آن است که جريان هاي مختلف در حال تحليل اوضاع افغانستان به نفع خودشان هستند.
 
در اين بين اما در برخي از شهرهاي استان هاي شرقي کشورمان شاهد تجمعاتي هستيم که در حمايت از اين دو گروه در حال انجام است و هرطرف با حضور طيف هايي به نسبت به اين تحولات واکنش نشان دادند اين در حالي است که دامنه اين تجمعات در حال گسترش است.
 
علاوه بر اينکه در جمهوري اسلامي ايران اين امکان وجود دارد که طرف هاي درگير از گروه خودشان حمايت کرده و در تجمعات قانوني شرکت کنند اما برخي جريان هاي خاص در فضاي مجازي تلاش مي کنند اين حضور ميداني را به فضاي براي ايجاد تنش در ايران تبديل کرده و تنش در افغانستان را به يک تنش قومي در داخل ايران تبديل کنند.
 
البته دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي در داخل کشور نسبت به اين تحرکات هوشياري کامل دارند اما اين هشدار جدي وجود دارد که طي روزهاي آينده تنش و درگيري را بين حاميان اين جريان ها شاهد باشيم که خنثي کردن اين توطئه نيازمند هوشياري و آمادگي بيش از پيش نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي است.
 
 
انتهاي پيام/ک

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg